E-SZKOŁA ZS3 nr 3

Strefa Rodzica - dokumenty do pobrania

Statuty, regulaminy, procedury, zebrania, dzwonki itp... Więcej...

MENU OBIADOWE - stołówka szkolna

Wypożyczalnia rowerów trójkołowych i sprzętu rehabilitacyjnego

Regulamin, dokumenty, informacje... Więcej

Internat dla uczennic - POLECAMY!

Punkt konsultacyjny

Punkt konsultacyjny dla rodziców i nauczycieli. Więcej...

Jesteśmy na Facebook

Jesteśmy też tutaj!

Zespół Szkół Nr 3

ZSnr3 Zapoznaj się ze wszystkimi typami szkół, które wchodzą w skład naszej placówki.

Wsparcie

Nasz kanał na Youtube!

youtube

Ostatnio na Youtube

Wirtualne Zakończenie Roku Szkolnego 2019/2020

LOKOMOTYWA - DZIEŃ DZIECKA 2020

Kocham Cię Mamo...

Branżowa Szkoła I Stopnia

Szkoła Przysposabiająca do Pracy

Selfie z Flagą M

Pandemia

Nasi szkolni felinoterapeuci online ;)

Nauka zdalna - prace naszych uczniów

Radość najpiękniejszych lat w naszym wykonaniu

Klub Świetlik

Rehabilitacja 25Plus

Statystyki

Odsłon artykułów:
3455276

Odwiedza nas 4 gości oraz 0 użytkowników.

Powiatowy Ośrodek Koordynacyjno-Rehabilitacyjno-Opiekuńczy

 

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu10 kwietnia w Zespole Szkół Nr 3 odbyły się obchody Światowego Dnia Autyzmu pod hasłem ?Mam autyzm i jestem Twoim kolegą?. Celem podjętych w tym dniu działań było uwrażliwienie wszystkich na problematykę autyzmu.

Termin ?autyzm? pochodzi od greckiego słowa ?autos? ? sam. Można przypuszczać, że istniał zawsze, ale jako jednostka chorobowa, został wyodrębniony dopiero w 1943 r. przez amerykańskiego psychiatrę Leo Kannera. Obecnie uznany został za jeden z najpoważniejszych problemów zdrowotnych świata (obok raka, cukrzycy i AIDS) ? 1 na 100 urodzonych dzieci ma zaburzenia ze spektrum autyzmu. Całościowe zaburzenia rozwoju (mieści się tu autyzm, autyzm atypowy, Zespół Aspergera, Retta i inne choroby ze spektrum autyzmu) są na trzecim miejscu chorób cywilizacyjnych na liście WHO. Eksperci ONZ zwracają uwagę, że jest to choroba, z którą ludzie borykają się przez całe życie. Dotyka dzieci na całym świecie niezależnie od płci, rasy i statusu społeczno-ekonomicznego.

U osób dotkniętych autyzmem obserwuje się objawy nieprawidłowego funkcjonowania we wszystkich obszarach rozwoju, a zaburzenia autystyczne mają bardzo zróżnicowany charakter. Odbiór zmysłowy powoduje, że osoby autystyczne zupełnie inaczej odbierają świat. Stąd dziwne ruchy, kiwanie się, bujanie oraz zachowania, które wydają się powszechnie niepożądane. Mimo iż autyzm jest najczęściej występującym zaburzeniem rozwojowym i eksperci spodziewają się, że dzieci z autyzmem każdego rok u będzie przybywać, poziom świadomości społeczeństwa na jego temat jest wciąż niewielki. Na pewno nie jest to choroba zaraźliwa ani śmiertelna, nie kłuje, nie brudzi, ale uczy tolerancji. Dlatego też nauczyciele naszej szkoły starali się w tym dniu upowszechniać wiedzę na temat tego schorzenia i przełamywać związane z tym stereotypy.

Podczas obchodów Światowego Dnia Autyzmu swoją obecnością zaszczycili nas: Pani Bożena El- Maaytah - Dyrektor Wydziału Edukacji Urzędu Miasta Włocławek, Pani Magdalena Lenartowska ? Dyrektor Poradni Psychologiczno ? Pedagogicznej we Włocławku, Pani Danuta Bończyk ? Kierownik Ośrodek Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnych, Pani Dorota Grzybowska ? Dyrektor Zespołu Szkół Integracyjnych Nr 1, dyrektorzy przedszkoli, pedagodzy i psycholodzy z Poradni Psychologiczno ? Pedagogicznej, rodzice dzieci z autyzmem.

Uroczystości rozpoczęły się spotkaniem integracyjnym, w trakcie którego wszyscy obecni obejrzeli prezentację multimedialną wyjaśniającą charakterystyczne zachowania dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera. Następnie osoby zainteresowane problematyką autyzmu mogły skorzystać z konsultacji i porad specjalistów ? terapeutów CZR, logopedów, terapeutów TIS, dogoterapeuty, rehabilitantów. Tego dnia zorganizowane zostały również Drzwi Otwarte, w trakcie których goście mogli uczestniczyć w lekcjach i zajęciach specjalistycznych z zakresu logopedii, rehabilitacji, zajęciach umuzykalniających. W ramach obchodów zaproszeni goście oraz uczniowie naszej szkoły mogli wziąć udział w zmysłowym doświadczaniu zaburzeń sensorycznych. W czterech salach (Smak/Węch, Wzrok, Dotyk, Słuch) nauczyciele gimnazjum przygotowali symulację zaburzeń, jakich mogą doświadczać osoby z autyzmem.

  • autyzm1
  • autyzm10
  • autyzm11
  • autyzm12
  • autyzm13
  • autyzm14
  • autyzm2
  • autyzm3
  • autyzm4
  • autyzm5
  • autyzm6
  • autyzm7
  • autyzm8
  • autyzm9
Fot. Cezary Jachimczak