E-SZKOŁA ZS3 nr 3

Strefa Rodzica - dokumenty do pobrania

Statuty, regulaminy, procedury, zebrania, dzwonki itp... Więcej...

MENU OBIADOWE - stołówka szkolna

Wypożyczalnia rowerów trójkołowych i sprzętu rehabilitacyjnego

Regulamin, dokumenty, informacje... Więcej

Internat dla uczennic - POLECAMY!

Punkt konsultacyjny

Punkt konsultacyjny dla rodziców i nauczycieli. Więcej...

Jesteśmy na Facebook

Jesteśmy też tutaj!

Zespół Szkół Nr 3

ZSnr3 Zapoznaj się ze wszystkimi typami szkół, które wchodzą w skład naszej placówki.

Wsparcie

Nasz kanał na Youtube!

youtube

Ostatnio na Youtube

Wirtualne Zakończenie Roku Szkolnego 2019/2020

LOKOMOTYWA - DZIEŃ DZIECKA 2020

Kocham Cię Mamo...

Branżowa Szkoła I Stopnia

Szkoła Przysposabiająca do Pracy

Selfie z Flagą M

Pandemia

Nasi szkolni felinoterapeuci online ;)

Nauka zdalna - prace naszych uczniów

Radość najpiękniejszych lat w naszym wykonaniu

Klub Świetlik

Rehabilitacja 25Plus

Statystyki

Odsłon artykułów:
3636603

Odwiedza nas 33 gości oraz 0 użytkowników.

Powiatowy Ośrodek Koordynacyjno-Rehabilitacyjno-Opiekuńczy

 

Kototerapia w naszej szkole?

25 marca br. odbyły się próbne zajęcia z kotem w roli terapeuty. Czy istnieje ktoś, kto nie słyszał o dogoterapii lub hipoterapii? Chyba nie. Ale czy wszyscy wiedzą, że kot także sprawdza się w roli terapeuty. Zwierzak postrzegany przez większość z nas jako indywidualista i outsider chadzający własnymi ścieżkami może być terapeutą równie doskonałym jak pies.

Felinoterapia (z łac. felis – kot, z grec. therapeia - leczenie, opieka), bo tak fachowo nazywa się terapia z udziałem kota, jest znana w Polsce od niedawna. Jednak coraz więcej osób docenia zbawienne działanie doktora kota. Kototerapia, jak każda odmiana zooterapii, polega na kontakcie fizycznym i psychicznym z kotem. Karmienie, czesanie, zabawa ze zwierzęciem powoduje u człowieka dobry nastrój. Stymuluje do okazywania emocji, nazywania i opisania ich. Felinoterapię najczęściej stosuje się w terapii dzieci nadpobudliwych, dzieci z zespołem Aspergera, dzieci autystycznych, dzieci z zespołem Downa, dzieci z zaburzeniami emocji i zachowania, dzieci nieśmiałych, dzieci ze schorzeniami wzroku i słuchu oraz osób starszych. Terapię z udziałem kota można łączyć z biblioterapią oraz terapią pedagogiczną. Kot nie jest zwierzęciem nachalnym, nie narzuca swojej obecności. Dlatego świetnie sprawdza się podczas terapii dzieci z ADHD, kiedy to rozwijana jest u dziecka cierpliwość potrzebna do nawiązania kontaktu z kotem. Ponadto udowodniono, że monotonne kocie mruczenie i różne dźwięki wydawane w celu porozumienia się z człowiekiem działają uspokajająco, rozluźniająco na osoby nerwowe i nadpobudliwe. Przyczyniają się one również do niwelowania stresu. Zajęcia prowadziła pani: Anna Siatecka.

  • 20150325_130543
  • 20150325_130556
  • 20150325_130606
  • Hektor2
  • IMG_4614
  • IMG_4948
  • logo2