E-SZKOŁA ZS3 nr 3

Strefa Rodzica - dokumenty do pobrania

Statuty, regulaminy, procedury, zebrania, dzwonki itp... Więcej...

MENU OBIADOWE - stołówka szkolna

Wypożyczalnia rowerów trójkołowych i sprzętu rehabilitacyjnego

Regulamin, dokumenty, informacje... Więcej

Internat dla uczennic - POLECAMY!

Punkt konsultacyjny

Punkt konsultacyjny dla rodziców i nauczycieli. Więcej...

Jesteśmy na Facebook

Jesteśmy też tutaj!

Zespół Szkół Nr 3

ZSnr3 Zapoznaj się ze wszystkimi typami szkół, które wchodzą w skład naszej placówki.

Wsparcie

Nasz kanał na Youtube!

youtube

Ostatnio na Youtube

Wirtualne Zakończenie Roku Szkolnego 2019/2020

LOKOMOTYWA - DZIEŃ DZIECKA 2020

Kocham Cię Mamo...

Branżowa Szkoła I Stopnia

Szkoła Przysposabiająca do Pracy

Selfie z Flagą M

Pandemia

Nasi szkolni felinoterapeuci online ;)

Nauka zdalna - prace naszych uczniów

Radość najpiękniejszych lat w naszym wykonaniu

Klub Świetlik

Rehabilitacja 25Plus

Statystyki

Odsłon artykułów:
3424216

Odwiedza nas 5 gości oraz 0 użytkowników.

Powiatowy Ośrodek Koordynacyjno-Rehabilitacyjno-Opiekuńczy

 

15-19 października - kształcenie na odległość

Szkoła Przysposabiająca do Pracy - edukacyjne zasoby online

W budowie...

Branżowa Szkoła I Stopnia - edukacyjne zasoby online

W budowie...

"Ciasteczkowe potyczki”

W dniu 20.02.2020 r. w Szkole Przysposabiającej do Pracy odbył się konkurs "Ciasteczkowe potyczki”, miał na celu zapoznanie uczniów z różnego rodzaju wypiekami, które tradycyjnie przygotowujemy w okresie karnawału. Uczestnicy wykonali bardzo różnorodne wypieki zarówno pod względem smakowym jak i wizualnym, co oceniała komisja konkursowa. Ciasta i ciasteczka były wykonane przez uczniów z dużym zaangażowaniem, dlatego

Czytaj więcej...

Zajęcia z kultury i języka hiszpańskiego

Zakończyliśmy przygotowanie uczniów do mobilności w ramach projektu pn "Polsko - hiszpańskie wariacje”. Grupa uczniów naszej szkoły przez miesiąc brała udział zajęciach językowych , kulturowych i merytorycznych. W czasie przygotowania uczniowie poznawali podstawowe słówka hiszpańskiego, poznawali tradycję i kulturę kraju, do którego jadą. Ponadto grupa przygotowała program artystyczny, współtworzyła materiał do portfolio, a także projekty koszulek,

Czytaj więcej...

Hortiterapia

Hortiterapia to inaczej terapia ogrodnicza, która wykorzystuje kontakt z przyrodą w celach leczenia stanów obniżonego nastroju. Pozwala na wyciszenie, poukładanie myśli przez konieczność skupienia się na pracy, która sprawia przyjemność i relaksuje.

Hortiterapię dzielimy na bierną i czynną. Czynny udział polega na wykonywaniu typowych, lekkich prac ogrodowych obejmujących no.; sadzenie, pikowanie, podlewanie, podcinanie czy rozmnażanie roślin; wysiewanie nasion kwiatów, warzyw, owoców, koszenie trawników, zbieranie plonów.

Hortiterapia czynna to również projektowanie i rozplanowanie pracy w ogrodzie. Nabieramy również nowych umiejętności , np., z zakresu tworzenia kompozycji kwiatowych oraz posiąść wiedzę na temat świata roślin. Hortiterapia bierna polega na dokładnej obserwacji roślin znajdujących się w ogrodzie Można wtedy użyć wszystkich zmysłów celem koncentracji na roślinach, gdyż podziwia je, dotyka, poznaje ich zapach, słucha szumu drzew, smakuje owoców.

  • Image1
  • Image2
  • Image3
  • Image4
  • Image5
  • Image6
  • Image7
  • Image8

Chromoterapia

Chromoterapia inaczej zwana koloroterapią jest metodą waloryzującą.

Kolor jest jednym z najważniejszych elementów obrazu, ważną częścią każdej kompozycji, w określony sposób pobudzającą naszą percepcję zmysłową.

Chromoterapia (lub jej elementy) jest prowadzona na zajęciach w przedszkolu, szkole, na zajęciach terapeutycznych i rehabilitacyjnych.

Jej głównym celem jest wspomaganie i potęgowanie zdrowia, wyciszenie organizmu, może mieć formę zajęć indywidualnych lub grupowych.

W szkolnictwie specjalnym dla dzieci z różnego rodzaju niepełnosprawnościami wielką rolą odgrywają metody stymulujące polisensorycznie czyli wielozmysłowo. Obejmują swym zasięgiem dotyk, wzrok, słuch, węch i smak.

Duże znaczenie w odbiorze wzrokowym mają barwy.

Kolory budzą uczucia, ożywiają, pobudzają umysł, cieszą lub uspokajają. Przy zaburzeniach mózgowo-organicznych kolory czerwony i żółty oddziałują ogólnie na uaktywnienie się uczuć, kolory błękitny i zielony przeciwnie - zapewniają koncentrację, zadowolenie i równowagę. Kolor biały emanuje spokojem i nudą.

Zielony - powoduje wzmożenie koncentracji i ułatwia percepcję zmysłową, jest jednym z najbardziej neutralnych kolorów, m a właściwości uspokajające, można za jego pomocą wprowadzić atmosferę spokoju i relaksacji. Zielony to kolor odświeżający, kojący nerwy, przywracający spokój i wyciszenie; łagodzi odczuwanie strachu i minimalizuje szok doznawany w sytuacjach traumatycznych, wzmacnia poczucie bezpieczeństwa; to kolor przyrody symbolizujący odnowę życia. Zastosowany w nadmiarze, nazbyt uspokaja, powodując senność, również zmęczenie i rozdrażnienie. Kolorem dopełniającym jest czerwony.

Niebieski - to kolor ochładzający mający silne właściwości uspokajające i relaksujące. Wzmacnia koncentrację, zwiększa siłę ekspresji i daje poczucie bezpieczeństwa. Budzi skojarzenia z wodą i niebem. Niebieskiego nie poleca się w leczeniu melancholii czy depresji. Kolorem dopełniającym jest pomarańczowy.

Czerwony - to kolor najbardziej ogrzewający, pobudzający i dodający energii. Z jego pomocą możemy wyzwalać procesy myślowe, aktywność twórczą, wzmacniać zmysły i odczuwanie. Kolorem dopełniającym jest zielony.

Żółty - to kolor witalności; ma właściwości wzmacniające oraz pobudzające. Stymuluje pracę mózgu, sprzyja staranności wykonywanej pracy, inspiruje, ułatwia przyswajanie informacji, wzmacnia procesy logicznego myślenia, zwiększa otwartość, bystrość i wnikliwość umysłu. Za jego pomocą możemy likwidować odrętwienie. To kolor wiedzy. Jest pomocny w zwalczaniu melancholii i apatii. Kolorem dopełniającym jest fioletowy.

Pomarańczowy - regeneruje, ożywia, ogrzewa, pobudza łagodniej niż kolor czerwony. Jest to kolor siły i energii twórczej, odwagi, optymizmu oraz witalności. Jest pomocny w zwalczaniu melancholii, apatii, zniechęcenia, smutku, paraliżu myślowego, utraty witalności.

 

  • 29063893_1015754771927440_3627407334925944968_o
  • 29064296_1015754775260773_3443517265421324493_o
  • 29064418_1015754791927438_2556470348568072590_o

Warsztaty „Oszukane zmysły”

W ramach obchodów Światowego Dnia Świadomości Autyzmu, nauczyciele naszej szkoły przeprowadzili w C.H. "Wzorcownia" oraz w Pałacu Bursztynowym warsztaty pt. „Oszukane zmysły”. Ich celem było ukazanie trudności w prawidłowym odbiorze rzeczywistości przez osoby z autyzmem. Warsztaty miały formę zabawy i ćwiczeń symulujących zaburzenia sensoryczne poprzez wprowadzenie czynnika ograniczającego prawidłową pracę zmysłu smaku,

Czytaj więcej...

Rajd z latarkami

Już po raz kolejny uczniowie SP klasy czwartej i piątej w ramach koła matematyczno-przyrodniczego pod opieką p. Elżbiety Lewandowskiej, p. Anny Maszkiewicz dnia 25 listopada 2016r. wzięli udział w XXVII Rajdzie z latarkami organizowanym przez Zarząd Oddziału Włocławskiego PTSM. Trasa rajdu przebiegała: Włocławek-Jedwabna-Dąbrówka-Włocławek. Długość trasy wynosiła 12 km. Na zakończenie rajdu uczniowie otrzymali dyplom uczestnictwa oraz piekli w ognisku kiełbaski,

Czytaj więcej...

KONKURS regionalny „POZNAJ SWOJE PRAWA W PRACY”

Dwudziestego piątego lutego b.r. w Bydgoszczy uczniowie szkół ponadgimnazjalnych z województwa kujawsko- pomorskiego spotkali się w siedzibie Okręgowej Inspekcji Pracy , aby walczyć o zwycięstwo w drugiej edycji konkursu „Poznaj swoje prawa w pracy”. Konkurs ma na celu promowanie wśród młodych ludzi

Czytaj więcej...

Felinoterapia

Felinoterapia (z łac. felis - kot, z grec. therapeia - leczenie, opieka), bo tak fachowo się terapia z udziałem kota, jest znana w Polsce
od niedawna. Jednak coraz więcej osób docenia zbawienne działanie doktora kota. Kototerapia polega na kontakcie fizycznym
i psychicznym z kotem. Karmienie, czesanie, zabawa ze zwierzęciem, rozmowa z nim powodują dobry nastrój, a tym samym wyzwalanie się endorfin w organizmie człowieka oraz stymulują do okazywania emocji, nazywania i opisania ich.

Felinoterapię najczęściej stosuje się w terapii osób: nadpobudliwych, z niepełnosprawnością intelektualną i ruchową, ze spektrum autyzmu, z zespołem Downa, z zaburzeniami emocji i zachowania, nieśmiałych, ze schorzeniami wzroku i słuchu.

Kot nie jest zwierzęciem nachalnym, nie narzuca swojej obecności. Dlatego świetnie sprawdza się podczas zajęć z dziećmi, kiedy to rozwijana jest u nich cierpliwość potrzebna do nawiązania kontaktu z kotem. Felinoterapia wpływa również na poprawę koncentracji uwagi i spostrzegawczości u uczniów,  poszerza ich wiedzę na temat zasad kontaktu z przedstawicielami tego gatunku oraz pozwala poznać kocie zwyczaje i zachowania.
Ponadto udowodniono, że monotonne kocie mruczenie i różne dźwięki wydawane w celu porozumienia się z człowiekiem działają uspokajająco, rozluźniająco na osoby nerwowe i nadpobudliwe. Kontakty ze zwierzęciem przyczyniają się również do obniżenia poziomu kortyzolu w ludzkim  organizmie, a tym samym do niwelowania stresu.

Hektor - nasz kot terapeuta, ostoja spokoju i łagodności oraz wielka gaduła, to przedstawiciel rasy ragdoll. Koty te charakteryzują się bardzo przyjaznym i spokojnym usposobieniem.Są niezwykle kontaktowe, nieustannie domagają się ludzkiej atencji, zwracając
na siebie uwagę w wyszukany sposób. Zrobią wiele, aby osiągnąć swój cel. Ze względu na swój wyjątkowy charakter i temperament ragdolle z powodzeniem uczestniczą w zajęciach z felinoterapii.

Zajęcia felinoterapii w formie indywidualnej lub grupowej (maksymalnie dwoje uczniów) odbywają się w naszej szkole od września 2015 roku w specjalnie przygotowanej do tego celu pracowni, która jest przyjazna zarówno dzieciom jak i kotu.
Początkowo uczęszczali na nie uczniowie Gimnazjum Zespołu Szkół nr 3 z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym i głębokim.  
Obecnie Kot Hektor swoją obecnością zachęca do aktywności podopiecznych Szkoły Podstawowej Zespołu Szkół nr 3.
Kontakt  z tym przemiłym zwierzakiem wyzwala  pozytywne emocje i jest motorem napędzającym dziecięcy uśmiech.
Zajęcia z udziałem kota prowadzone są przez nauczyciela przeszkolonego i posiadającego kwalifikacje do pracy terapeutycznej
w zakresie felinoterapii.

 Anna Siatecka - felinoterapeuta i opiekun kota Hektora

  • 20160510_114028
  • 20160511_085552
  • 20160511_111250
  • 22219076_2025121804397596_1392729803_o
  • 27043558_2025118397731270_590040247_n
  • 27048497_2025118407731269_1743986580_o
  • 27144993_2025121821064261_74107928_o
  • 28555240_2044496039126839_704069471_o
  • 32590511_2083707195205723_1062523764559839232_n
  • 33096330_2086747201568389_6084912594693390336_n
  • 33108110_2086747144901728_782587498537680896_n
  • 33207207_2086746201568489_8375655542571401216_n
  • 33226082_2086747178235058_8792480632589516800_n
  • 33359194_2086746191568490_8449798437720817664_o
  • DSC_0795
  • DSC_1010
  • DSC_1214
  • DSC_1312
  • DSC_1411
  • DSC_1599
  • DSC_2324
  • DSC_2326
  • DSC_2349
  • DSC_2352
  • DSC_2360
  • DSC_2379
  • DSC_2416
  • DSC_2420
  • DSC_2422
  • DSC_2428
  • IMG-0419
  • IMG-0531
  • IMG-0553
  • IMG-0558
  • IMG-0635
  • IMG-0637
  • IMG-4491
  • IMG-4551
  • IMG-4704
  • IMG-4808
  • IMG-4816
  • IMG-4901
  • IMG-4905
  • IMG-4911
  • IMG-5028
  • IMG-5029
  • IMG-5054
  • IMG-5150
  • IMG-5404
  • IMG-5682
  • IMG-6200
  • IMG-6209
  • IMG-6212
  • IMG-6214
  • IMG-6561
  • IMG-6562
  • IMG-6701
  • IMG-6715
  • IMG_0440
  • IMG_0452 (2)
  • IMG_20190912_103939
  • IMG_2956
  • IMG_2960
  • IMG_3050
  • IMG_5986
  • IMG_7008
  • IMG_8380
  • IMG_8388
  • IMG_8415
  • IMG_8438
  • IMG_8442
  • IMG_8443
  • IMG_8455
  • IMG_8456
  • IMG_8461
  • IMG_8463
  • IMG_8467
  • IMG_8469
  • IMG_8470
  • IMG_8474
  • IMG_8477
  • IMG_8486
  • IMG_8492
  • IMG_8497
  • IMG_8500
  • IMG_8502
  • IMG_8509
  • IMG_8794
  • IMG_8795
  • IMG_8807
  • Image1
  • Image10
  • Image2
  • Image3
  • Image4
  • Image5
  • Image6
  • Image7
  • Image8
  • Image9
  • felinoterapia

 

Samorząd Uczniowski

W Zespole Szkół nr 3 we Włocławku działają Samorządy Uczniowskie na poziomie każdej ze szkół. Pracą samorządów kierują ich przedstawiciele wspierani przez nauczycieli – opiekunów. Celem pracy Samorządów Uczniowskich jest wzbudzanie u uczniów motywacji do wysiłku, kształtowanie pozytywnego obrazu samego siebie i innych, dążenie do życia w społeczeństwie w poczuciu przynależności do niego. Opiekunowie dzieci i młodzieży pragną, by ich wychowankowie nabyli nowe umiejętności przydatne w życiu codziennym tj.: organizacja czasu wolnego, planowanie działań, odkrywanie własnych predyspozycji. Poprzez uczestnictwo w życiu szkoły umocnią wiarę we własne możliwości, osiągną sukcesy, odkryją radość działania i zostaną wyposażeni w optymizm na przyszłość. Opiekunom Samorządów Uczniowskich przyświeca myśl Janusza Korczaka:

„Dobry wychowawca, który nie wtłacza a wyzwala, nie ciągnie a wznosi, nie ugniata a kształtuje, nie dyktuje a uczy, nie żąda a zapytuje – przeżyje wraz z dziećmi wiele natchnionych chwil” Janusz Korczak

PLANY PRACY

Przedszkole i Szkoła Podstawowa (kl. I-III): pobierz
Szkoła Podstawowa (kl. IV-VIII): pobierz
Szkoła Branżowa I Stopnia i SPP: pobierz

Przedszkole - Szkoła Podstawowa

 

Przewodnicząca: Lidia Chojnacka, Z-ca Przewodniczącego: Adrian Chojnacki

 

 

Szkoła Podstawowa klasy IV – VIII

 Przewodniczący: Igor Gospodarski Zastępca przewodniczącego: Nicol Wieczorek

 

 Sekcja porządkowa:

Szymon Łukasik

Dominik Wieczorek

Dawid Perczyński

Natalia Brzezińska

Sekcja kulturalno – oświatowa: 

Jakub Zwoliński

Wiktor Bachórski

Nikodem Maciaszek

Nicola Lewczyńska

Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego:

p. Anna Maszkiewicz

p. Magdalena Jakubowska

p. Wiesława Siedlecka

p. Aneta Wojtasiak

  

SZKOŁA BRANŻOWA I STOPNIA, SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY

Rada Samorządu Uczniowskiego Szkoły Branżowej I Stopnia, Zasadniczej Szkoły Zawodowej i Szkoły Przysposabiającej do Pracy w roku szkolnym 2019/2020

PRZEWODNICZĄCA : Paulina Miastkowska  kl. 2ba  BSIS

Jowita  Dobrzyniak  kl. 2c BSIS

Jakub Osiński kl.2a BSIS

Wiktoria Szklarska  kl. 2 c BSIS

Sandra Iwaszko kl.1 a BSIS

Tomasz Drzewiecki kl.3a BSIS

Piotr Wenecki kl. A1 SPP

 

opiekunowie SU:

mgr Agnieszka Łukasiak – Politowska

mgr Agnieszka Łukomska

mgr Marta Pałucka - Lewandowska