15-19 października - kształcenie na odległość
- Szczegóły
- Kategoria: Różne
- Opublikowano: środa, 14.10.2020 13:00
- Ewa Fol
Szkoła Przysposabiająca do Pracy - edukacyjne zasoby online
- Szczegóły
- Kategoria: Różne
- Opublikowano: czwartek, 19.03.2020 11:03
- Zespół Szkół nr 3 we Włocławku
W budowie...
Branżowa Szkoła I Stopnia - edukacyjne zasoby online
- Szczegóły
- Kategoria: Różne
- Opublikowano: czwartek, 19.03.2020 11:02
- Zespół Szkół nr 3 we Włocławku
W budowie...
"Ciasteczkowe potyczki”
- Szczegóły
- Kategoria: Różne
- Opublikowano: wtorek, 25.02.2020 09:59
- Joanna Zalewska
W dniu 20.02.2020 r. w Szkole Przysposabiającej do Pracy odbył się konkurs "Ciasteczkowe potyczki”, miał na celu zapoznanie uczniów z różnego rodzaju wypiekami, które tradycyjnie przygotowujemy w okresie karnawału. Uczestnicy wykonali bardzo różnorodne wypieki zarówno pod względem smakowym jak i wizualnym, co oceniała komisja konkursowa. Ciasta i ciasteczka były wykonane przez uczniów z dużym zaangażowaniem, dlatego
Zajęcia z kultury i języka hiszpańskiego
- Szczegóły
- Kategoria: Różne
- Opublikowano: poniedziałek, 07.10.2019 07:42
- Maria Krasucka
Zakończyliśmy przygotowanie uczniów do mobilności w ramach projektu pn "Polsko - hiszpańskie wariacje”. Grupa uczniów naszej szkoły przez miesiąc brała udział zajęciach językowych , kulturowych i merytorycznych. W czasie przygotowania uczniowie poznawali podstawowe słówka hiszpańskiego, poznawali tradycję i kulturę kraju, do którego jadą. Ponadto grupa przygotowała program artystyczny, współtworzyła materiał do portfolio, a także projekty koszulek,
Hortiterapia
- Szczegóły
- Kategoria: Różne
- Opublikowano: wtorek, 10.09.2019 08:50
- Korpalska K.
Hortiterapia to inaczej terapia ogrodnicza, która wykorzystuje kontakt z przyrodą w celach leczenia stanów obniżonego nastroju. Pozwala na wyciszenie, poukładanie myśli przez konieczność skupienia się na pracy, która sprawia przyjemność i relaksuje.
Hortiterapię dzielimy na bierną i czynną. Czynny udział polega na wykonywaniu typowych, lekkich prac ogrodowych obejmujących no.; sadzenie, pikowanie, podlewanie, podcinanie czy rozmnażanie roślin; wysiewanie nasion kwiatów, warzyw, owoców, koszenie trawników, zbieranie plonów.
Hortiterapia czynna to również projektowanie i rozplanowanie pracy w ogrodzie. Nabieramy również nowych umiejętności , np., z zakresu tworzenia kompozycji kwiatowych oraz posiąść wiedzę na temat świata roślin. Hortiterapia bierna polega na dokładnej obserwacji roślin znajdujących się w ogrodzie Można wtedy użyć wszystkich zmysłów celem koncentracji na roślinach, gdyż podziwia je, dotyka, poznaje ich zapach, słucha szumu drzew, smakuje owoców.
Chromoterapia
- Szczegóły
- Kategoria: Różne
- Opublikowano: środa, 10.10.2018 09:51
- Zespół Szkół nr 3 we Włocławku
Chromoterapia inaczej zwana koloroterapią jest metodą waloryzującą.
Kolor jest jednym z najważniejszych elementów obrazu, ważną częścią każdej kompozycji, w określony sposób pobudzającą naszą percepcję zmysłową.
Chromoterapia (lub jej elementy) jest prowadzona na zajęciach w przedszkolu, szkole, na zajęciach terapeutycznych i rehabilitacyjnych.
Jej głównym celem jest wspomaganie i potęgowanie zdrowia, wyciszenie organizmu, może mieć formę zajęć indywidualnych lub grupowych.
W szkolnictwie specjalnym dla dzieci z różnego rodzaju niepełnosprawnościami wielką rolą odgrywają metody stymulujące polisensorycznie czyli wielozmysłowo. Obejmują swym zasięgiem dotyk, wzrok, słuch, węch i smak.
Duże znaczenie w odbiorze wzrokowym mają barwy.
Kolory budzą uczucia, ożywiają, pobudzają umysł, cieszą lub uspokajają. Przy zaburzeniach mózgowo-organicznych kolory czerwony i żółty oddziałują ogólnie na uaktywnienie się uczuć, kolory błękitny i zielony przeciwnie - zapewniają koncentrację, zadowolenie i równowagę. Kolor biały emanuje spokojem i nudą.
Zielony - powoduje wzmożenie koncentracji i ułatwia percepcję zmysłową, jest jednym z najbardziej neutralnych kolorów, m a właściwości uspokajające, można za jego pomocą wprowadzić atmosferę spokoju i relaksacji. Zielony to kolor odświeżający, kojący nerwy, przywracający spokój i wyciszenie; łagodzi odczuwanie strachu i minimalizuje szok doznawany w sytuacjach traumatycznych, wzmacnia poczucie bezpieczeństwa; to kolor przyrody symbolizujący odnowę życia. Zastosowany w nadmiarze, nazbyt uspokaja, powodując senność, również zmęczenie i rozdrażnienie. Kolorem dopełniającym jest czerwony.
Niebieski - to kolor ochładzający mający silne właściwości uspokajające i relaksujące. Wzmacnia koncentrację, zwiększa siłę ekspresji i daje poczucie bezpieczeństwa. Budzi skojarzenia z wodą i niebem. Niebieskiego nie poleca się w leczeniu melancholii czy depresji. Kolorem dopełniającym jest pomarańczowy.
Czerwony - to kolor najbardziej ogrzewający, pobudzający i dodający energii. Z jego pomocą możemy wyzwalać procesy myślowe, aktywność twórczą, wzmacniać zmysły i odczuwanie. Kolorem dopełniającym jest zielony.
Żółty - to kolor witalności; ma właściwości wzmacniające oraz pobudzające. Stymuluje pracę mózgu, sprzyja staranności wykonywanej pracy, inspiruje, ułatwia przyswajanie informacji, wzmacnia procesy logicznego myślenia, zwiększa otwartość, bystrość i wnikliwość umysłu. Za jego pomocą możemy likwidować odrętwienie. To kolor wiedzy. Jest pomocny w zwalczaniu melancholii i apatii. Kolorem dopełniającym jest fioletowy.
Pomarańczowy - regeneruje, ożywia, ogrzewa, pobudza łagodniej niż kolor czerwony. Jest to kolor siły i energii twórczej, odwagi, optymizmu oraz witalności. Jest pomocny w zwalczaniu melancholii, apatii, zniechęcenia, smutku, paraliżu myślowego, utraty witalności.
Warsztaty „Oszukane zmysły”
- Szczegóły
- Kategoria: Różne
- Opublikowano: czwartek, 06.04.2017 11:57
- Stypulska D.
W ramach obchodów Światowego Dnia Świadomości Autyzmu, nauczyciele naszej szkoły przeprowadzili w C.H. "Wzorcownia" oraz w Pałacu Bursztynowym warsztaty pt. „Oszukane zmysły”. Ich celem było ukazanie trudności w prawidłowym odbiorze rzeczywistości przez osoby z autyzmem. Warsztaty miały formę zabawy i ćwiczeń symulujących zaburzenia sensoryczne poprzez wprowadzenie czynnika ograniczającego prawidłową pracę zmysłu smaku,
Rajd z latarkami
- Szczegóły
- Kategoria: Różne
- Opublikowano: poniedziałek, 28.11.2016 11:42
- Lewandowska E.
Już po raz kolejny uczniowie SP klasy czwartej i piątej w ramach koła matematyczno-przyrodniczego pod opieką p. Elżbiety Lewandowskiej, p. Anny Maszkiewicz dnia 25 listopada 2016r. wzięli udział w XXVII Rajdzie z latarkami organizowanym przez Zarząd Oddziału Włocławskiego PTSM. Trasa rajdu przebiegała: Włocławek-Jedwabna-Dąbrówka-Włocławek. Długość trasy wynosiła 12 km. Na zakończenie rajdu uczniowie otrzymali dyplom uczestnictwa oraz piekli w ognisku kiełbaski,
KONKURS regionalny „POZNAJ SWOJE PRAWA W PRACY”
- Szczegóły
- Kategoria: Różne
- Opublikowano: środa, 02.03.2016 09:01
- Kaczorowska J.
Dwudziestego piątego lutego b.r. w Bydgoszczy uczniowie szkół ponadgimnazjalnych z województwa kujawsko- pomorskiego spotkali się w siedzibie Okręgowej Inspekcji Pracy , aby walczyć o zwycięstwo w drugiej edycji konkursu „Poznaj swoje prawa w pracy”. Konkurs ma na celu promowanie wśród młodych ludzi
Felinoterapia
- Szczegóły
- Kategoria: Różne
- Opublikowano: niedziela, 22.11.2015 16:59
- Super User
Felinoterapia (z łac. felis - kot, z grec. therapeia - leczenie, opieka), bo tak fachowo się terapia z udziałem kota, jest znana w Polsce
od niedawna. Jednak coraz więcej osób docenia zbawienne działanie doktora kota. Kototerapia polega na kontakcie fizycznym
i psychicznym z kotem. Karmienie, czesanie, zabawa ze zwierzęciem, rozmowa z nim powodują dobry nastrój, a tym samym wyzwalanie się endorfin w organizmie człowieka oraz stymulują do okazywania emocji, nazywania i opisania ich.
Felinoterapię najczęściej stosuje się w terapii osób: nadpobudliwych, z niepełnosprawnością intelektualną i ruchową, ze spektrum autyzmu, z zespołem Downa, z zaburzeniami emocji i zachowania, nieśmiałych, ze schorzeniami wzroku i słuchu.
Kot nie jest zwierzęciem nachalnym, nie narzuca swojej obecności. Dlatego świetnie sprawdza się podczas zajęć z dziećmi, kiedy to rozwijana jest u nich cierpliwość potrzebna do nawiązania kontaktu z kotem. Felinoterapia wpływa również na poprawę koncentracji uwagi i spostrzegawczości u uczniów, poszerza ich wiedzę na temat zasad kontaktu z przedstawicielami tego gatunku oraz pozwala poznać kocie zwyczaje i zachowania.
Ponadto udowodniono, że monotonne kocie mruczenie i różne dźwięki wydawane w celu porozumienia się z człowiekiem działają uspokajająco, rozluźniająco na osoby nerwowe i nadpobudliwe. Kontakty ze zwierzęciem przyczyniają się również do obniżenia poziomu kortyzolu w ludzkim organizmie, a tym samym do niwelowania stresu.
Hektor - nasz kot terapeuta, ostoja spokoju i łagodności oraz wielka gaduła, to przedstawiciel rasy ragdoll. Koty te charakteryzują się bardzo przyjaznym i spokojnym usposobieniem.Są niezwykle kontaktowe, nieustannie domagają się ludzkiej atencji, zwracając
na siebie uwagę w wyszukany sposób. Zrobią wiele, aby osiągnąć swój cel. Ze względu na swój wyjątkowy charakter i temperament ragdolle z powodzeniem uczestniczą w zajęciach z felinoterapii.
Zajęcia felinoterapii w formie indywidualnej lub grupowej (maksymalnie dwoje uczniów) odbywają się w naszej szkole od września 2015 roku w specjalnie przygotowanej do tego celu pracowni, która jest przyjazna zarówno dzieciom jak i kotu.
Początkowo uczęszczali na nie uczniowie Gimnazjum Zespołu Szkół nr 3 z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym i głębokim.
Obecnie Kot Hektor swoją obecnością zachęca do aktywności podopiecznych Szkoły Podstawowej Zespołu Szkół nr 3.
Kontakt z tym przemiłym zwierzakiem wyzwala pozytywne emocje i jest motorem napędzającym dziecięcy uśmiech.
Zajęcia z udziałem kota prowadzone są przez nauczyciela przeszkolonego i posiadającego kwalifikacje do pracy terapeutycznej
w zakresie felinoterapii.
Anna Siatecka - felinoterapeuta i opiekun kota Hektora
Samorząd Uczniowski
- Szczegóły
- Kategoria: Różne
- Opublikowano: poniedziałek, 16.11.2015 11:07
- Samorząd Uczniowski
W Zespole Szkół nr 3 we Włocławku działają Samorządy Uczniowskie na poziomie każdej ze szkół. Pracą samorządów kierują ich przedstawiciele wspierani przez nauczycieli – opiekunów. Celem pracy Samorządów Uczniowskich jest wzbudzanie u uczniów motywacji do wysiłku, kształtowanie pozytywnego obrazu samego siebie i innych, dążenie do życia w społeczeństwie w poczuciu przynależności do niego. Opiekunowie dzieci i młodzieży pragną, by ich wychowankowie nabyli nowe umiejętności przydatne w życiu codziennym tj.: organizacja czasu wolnego, planowanie działań, odkrywanie własnych predyspozycji. Poprzez uczestnictwo w życiu szkoły umocnią wiarę we własne możliwości, osiągną sukcesy, odkryją radość działania i zostaną wyposażeni w optymizm na przyszłość. Opiekunom Samorządów Uczniowskich przyświeca myśl Janusza Korczaka:
„Dobry wychowawca, który nie wtłacza a wyzwala, nie ciągnie a wznosi, nie ugniata a kształtuje, nie dyktuje a uczy, nie żąda a zapytuje – przeżyje wraz z dziećmi wiele natchnionych chwil” Janusz Korczak
PLANY PRACY
Przedszkole i Szkoła Podstawowa (kl. I-III): pobierz
Szkoła Podstawowa (kl. IV-VIII): pobierz
Szkoła Branżowa I Stopnia i SPP: pobierz
Przedszkole - Szkoła Podstawowa
Przewodnicząca: Lidia Chojnacka, Z-ca Przewodniczącego: Adrian Chojnacki
Szkoła Podstawowa klasy IV – VIII
Przewodniczący: Igor Gospodarski, Zastępca przewodniczącego: Nicol Wieczorek
Sekcja porządkowa:
Szymon Łukasik
Dominik Wieczorek
Dawid Perczyński
Natalia Brzezińska
Sekcja kulturalno – oświatowa:
Jakub Zwoliński
Wiktor Bachórski
Nikodem Maciaszek
Nicola Lewczyńska
Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego:
p. Anna Maszkiewicz
p. Magdalena Jakubowska
p. Wiesława Siedlecka
p. Aneta Wojtasiak
SZKOŁA BRANŻOWA I STOPNIA, SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY
Rada Samorządu Uczniowskiego Szkoły Branżowej I Stopnia, Zasadniczej Szkoły Zawodowej i Szkoły Przysposabiającej do Pracy w roku szkolnym 2019/2020
PRZEWODNICZĄCA : Paulina Miastkowska kl. 2ba BSIS
Jowita Dobrzyniak kl. 2c BSIS
Jakub Osiński kl.2a BSIS
Wiktoria Szklarska kl. 2 c BSIS
Sandra Iwaszko kl.1 a BSIS
Tomasz Drzewiecki kl.3a BSIS
Piotr Wenecki kl. A1 SPP
opiekunowie SU:
mgr Agnieszka Łukasiak – Politowska
mgr Agnieszka Łukomska
mgr Marta Pałucka - Lewandowska
Więcej artykułów…
Strona 1 z 4
- Start
- poprz.
- 1
- 2
- 3
- 4
- nast.
- Zakończenie