E-SZKOŁA ZS3 nr 3

Strefa Rodzica - dokumenty do pobrania

Statuty, regulaminy, procedury, zebrania, dzwonki itp... Więcej...

MENU OBIADOWE - stołówka szkolna

Wypożyczalnia rowerów trójkołowych i sprzętu rehabilitacyjnego

Regulamin, dokumenty, informacje... Więcej

Internat dla uczennic - POLECAMY!

Punkt konsultacyjny

Punkt konsultacyjny dla rodziców i nauczycieli. Więcej...

Jesteśmy na Facebook

Jesteśmy też tutaj!

Zespół Szkół Nr 3

ZSnr3 Zapoznaj się ze wszystkimi typami szkół, które wchodzą w skład naszej placówki.

Wsparcie

Nasz kanał na Youtube!

youtube

Ostatnio na Youtube

Wirtualne Zakończenie Roku Szkolnego 2019/2020

LOKOMOTYWA - DZIEŃ DZIECKA 2020

Kocham Cię Mamo...

Branżowa Szkoła I Stopnia

Szkoła Przysposabiająca do Pracy

Selfie z Flagą M

Pandemia

Nasi szkolni felinoterapeuci online ;)

Nauka zdalna - prace naszych uczniów

Radość najpiękniejszych lat w naszym wykonaniu

Klub Świetlik

Rehabilitacja 25Plus

Statystyki

Odsłon artykułów:
3436493

Odwiedza nas 7 gości oraz 0 użytkowników.

Powiatowy Ośrodek Koordynacyjno-Rehabilitacyjno-Opiekuńczy

 

Szkolenie z spawalnictwa!!!

kurs spawalniczy

Czytaj więcej...

Autyzm-projekt unijny

autryzmStowarzyszenie Wspomagania Rodzin Osób z Całościowymi Zaburzeniami Rozwoju ?Popatrz na mnie? realizuje projekt nr: WND-POKL.07.03.00-04-168/10 ?Szansa na lepsze jutro dla środowiska związanego z osobami z autyzmem?. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Cele projektu: przeprowadzenie spotkań o charakterze informacyjnym na temat całościowych zaburzeń rozwoju w celu przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu członków rodzin osób dotkniętych tego rodzaju zaburzeniami, przekazanie informacji ułatwiających dotarcie do placówek diagnozujących oraz istniejących na terenie powiatu instytucji zajmujących się odpowiednią terapią, rehabilitacją i edukacją dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju oraz ich rodzin. Realizacja projektu : przeprowadzenie dla osób zainteresowanych problematyką cyklu spotkań z udziałem: psychiatry, psychologa, pedagoga-terapeuty,neurologopedy.

Półkolonie letnie!

półkolonie letnieW dniach od 27.06.2011 do 01.07.2011r w naszej szkole odbywają się półkolonie. Uczniowie mają zapewniony ciekawy program zajęć, wyżywienie oraz liczne atrakcje. W półkoloniach bierze udział 30 os grupa uczniów ze Szkól z ZS nr3 i podzielona jest na mniejsze grupki (w zależności od wieku i niepełnosprawności).

 

 

Czytaj więcej...

Psycholog

INFORMACJE DLA RODZICÓW

Do zadań psychologa szkolnego należy:

  1. Rozpoznawanie potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb ucznia i umożliwianie ich zaspokojenia.
  2. Prowadzenie badań i działań diagnostycznych, dotyczących uczniów, w tym, diagnozowanie potencjalnych możliwości oraz wspieranie mocnych stron ucznia.
  3. Prowadzenie warsztatów psychologicznych integracyjnych, dotyczących problemów dorastania, relacji rówieśniczych.
  4. Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju ucznia, określenia odpowiednich form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym działań profilaktycznych, mediacyjnych i interwencyjnych wobec uczniów, rodziców i nauczycieli.
  5. Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
  6. Zapewnienie uczniom doradztwa w zakresie wyboru zawodu.
  7. Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy wychowawczej w środowisku szkolnym i pozaszkolnym ucznia.
  8. Wspieranie wychowawców klas oraz zespołów wychowawczych i innych zespołów problemowo-zadaniowych w działaniach profilaktyczno-wychowawczych, wynikających z programu wychowawczego szkoły.
  9. Wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.
  10. Umożliwianie rozwijania umiejętności wychowawczych rodziców i nauczycieli.
  11. Współpraca z pedagogiem szkolnym oraz instytucjami wspierającymi szkołę.

Kilka słów o nas...

SZKOŁA PODSTAWOWA

 Małgorzata Zasada - Psycholog szkolny - Szkoła Podstawowa

Małgorzata Zasada - absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie terapii rodzin w Krakowie jako psycholog w przedszkolu i szkole podstawowej zajmuje się działalnością terapeutyczną, diagnostyczną, konsultacyjną, psychoedukacją. Bierze udział w zespołach planujących i koordynujących udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz współpracuje z instytucjami zainteresowanymi problemami opieki i wychowania. 30 lat pracy w ZS Nr3 jako psycholog, 11 lat pracy w Służbie Zdrowia - Poradnia Zdrowia Psychicznego dla dzieci i młodzieży jako psycholog-terapeuta., biegły sądowy, Prezes Stowarzyszenia na rzecz wspierania dzieci i młodzieży o zaburzonym rozwoju TY I JA, Koordynator Regionalny rehabilitacji domowej dzieci z wadą słuchu w Fundacji Orange, Prywatny Gabinet Psychologiczny od 1999r. W Zespole Szkół Nr 3 prowadzi warsztaty dla rodziców, terapię rodzinną oraz terapię dla uczniów z trudnościami wychowawczymi i zaburzeniami zachowania.

Plan pracy w roku szkolnym 2019/2020:

  • Poniedziałek 8.00-14.00
  • Wtorek 8,00-12.00
  • Środa 8.00- 12.00
  • Czwartek 8.00-12.00
  • Piątek 8.00-12.00
  • zasada2
  • zasada3
  • zasada4

 SZKOŁA PODSTAWOWA

 

Iwona Przybysz - absolwentka psychologii na Uniwersytecie Łódzkim. Od 2002 roku wykorzystuje swoje kwalifikacje w pracy z dziećmi i młodzieżą. Ukończyła liczne szkolenia z psychoterapii głównie w Polskim Instytucie Ericksonowskim. Nieustannie poszerza swoją wiedzę aby efektywnie pomagać ludziom. Współpracuje z różnymi instytucjami gdzie zajmuje się problemami dzieci, młodzieży i ich rodzin. Prywatnie bardzo lubi podróże, poznawanie nowych miejsc i interesujących osób.

Jako psycholog w klasach IV-VIII Szkoły Podstawowej zajmuje się działalnością diagnostyczną, konsultacyjną, psychoedukacją, profilaktyką, terapią. Bierze udział w zespołach planujących i koordynujących udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz współpracuje z instytucjami zainteresowanymi problemami opieki i wychowania. 

Plan pracy rok szkolny 2020/2021

  • poniedziałek 08.00-12.30
  • wtorek 8.00-13.00
  • środa 11.00-15.00
  • czwartek 12.00-15.00
  • piątek 8.15-13.45
  • przybysz2
  • przybysz3
  • przybysz4

SZKOŁA BRANŻOWA I STOPNIA, 
SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY

 Agnieszka Budindorf  - psycholog. Na co dzień pracuję nad tym byś mógł czuć się jak najbezpieczniej w szkole i w życiu , byś rozwijał swoje umiejętności i zdolności.  Chętnie rozmawiam o dobrych emocjach, radosnych chwilach, lubię pozytywną energię i harmonię. Zapraszam także wtedy gdy życie nabiera smutnych barw, kiedy sensy się gubią a pozytywne chwile zdają się znikać z horyzontu.  Swą pracą staram się udowodnić, że szczęście należy się każdemu a jego osiągnięcie to często kwestia właściwego podejścia, mądrej rozmowy  czy wiedzy i pomocy doświadczonego fachowca. Pomagają mi w tym Twoi rodzice, wychowawcy i nauczyciele. Choć czasami może się zdarzyć, że Ty i ja współpracować będziemy nad tym, by nauczyć się z tej pomocy korzystać ? umieć  się porozumieć z nauczycielami albo rodzicami.

Plan pracy psychologa szkolnego: pobierz

Godziny pracy w roku szkolnym 2020/2021:

  • Poniedziałek 8:00 – 13:20
  • Wtorek 12:15 – 15:00
  • Środa 11:00 – 15:00
  • Czwartek 8:00 – 13:00
  • Piątek 8:20 – 13:20

Pedagog

Kilka słów o nas...

SZKOŁA PODSTAWOWA

Barbara Ossowicka – absolwentka pedagogiki UMK. Obejmuję pomocą pedagogiczną rodziców i dzieci uczestniczące w zajęciach Wczesnego Wspomagania Rozwoju i dzieci w Przedszkolu, oraz uczniów Szkoły Podstawowej. Biorę udział w zespołach planujących i koordynujących udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów. Prowadzę działania wychowawcze i profilaktyczne. Współpracuję z nauczycielami, rodzicami oraz instytucjami wspierającymi wychowanie dzieci i młodzieży. Prowadzę indywidualne i grupowe rozmowy, udzielając wsparcia w procesie wychowania i w trudnych sytuacjach życiowych, oraz kieruję do specjalistów lub instytucji służących dzieci i rodzinie. Wysłuchuję wszystkich życzliwie i z uwagą. Zapewniam dyskrecję.

W roku szkolnym 2020/2021 zapraszam do kontaktu w godzinach:

  • Poniedziałek 11.00 – 15.00
  • Wtorek 8.00- 13.00
  • Środa 11.30- 15.00
  • Czwartek 9.00- 14.00
  • Piątek 8.00 -12.30 

TELEFON 54 412 10 41 w. 11

 

 SZKOŁA PODSTAWOWA (klasy 4-8)

Katarzyna Migdalska - Absolwentka WSP w Bydgoszczy na kierunku pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej oraz logopedii na Uniwersytecie Gdańskim, oligofrenopedagog, surdopedagog, socjoterapeutka. Wsparciem obejmuje uczniów, nauczycieli i rodziców w poziomie szkoły podstawowej klas IV-VIII. Wspomaga w pracy wychowawczo –profilaktycznej nauczycieli, służy wsparciem rodzicom i uczniom w rozwiązywaniu sytuacji trudnych, wierząc, że o problemach należy głośno i otwarcie mówić, gdyż tylko wówczas możliwa jest skuteczna pomoc. 

 Godziny pracy pedagoga w roku szkolnym 2020/2021

  • poniedzialek 10.45-14.45
  • wtorek 10.30-14.30
  • środa 8.00-13.00
  • czwartek 8.00-13.00
  • piątek 10.15-11.30, 13.15-15.00

 

 

BRANŻOWA SZKOŁA I STOPNIA 

 Agnieszka Łukomska - w 2003 roku ukończyła studia wyższe na kierunku edukacja i rewalidacja upośledzonych umysłowo oraz praca socjalna. Od września 2003 roku jest nauczycielem w Zespole Szkół nr 3 we Włocławku. W roku 2014 uzyskała stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. Od 2015 roku pełni funkcję pedagoga w Zasadniczej Szkole Zawodowej i Szkole Przysposabiającej do Pracy. Zajmuje się między innymi diagnozowaniem i rozwiązywaniem problemów wychowawczych, udzielaniem pomocy pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb. Zapewnia pomoc uczniom będącym w trudnej sytuacji materialnej lub życiowej, pochodzącym z rodzin ubogich lub patologicznych. Otacza opieka uczniów i ich najbliższych. Współpracuje z osobami i instytucjami niosącymi pomoc i wsparcie niepełnosprawnym. Pani Agnieszka ma bardzo dobry, pełen empatii kontakt z uczniami, którzy darzą ją zaufaniem i sympatią, dlatego drzwi od jej gabinetu są zawsze dla nich otwarte.

 

Godziny pracy w roku szkolnym 2020/2021

  • Poniedziałek: 8:00 – 11:30
  • Wtorek: 8:00 – 13:00
  • Środa: 8:00 – 12:30
  • Czwartek: 8:15 – 12:00, 14:00 – 15:00
  • Piątek: 10:00 – 15:00

 

SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY

Joanna Kołodziej - absolwentka WSP Bydgoszcz, pedagog, oligofrenopedagog, doradca zawodowy. Podejmuje działania wychowawcze, opiekuńcze, profilaktyczne i terapeutyczne wynikające z przepisów prawa oświatowego, potrzeb i specyfiki szkoły oraz działań diagnostycznych dotyczących poszczególnych uczniów. Współpracuje z nauczycielami, wychowawcami, rodzicami, instytucjami pozaszkolnymi w celu dostosowania wymagań edukacyjnych, mediowania i negocjowania w sytuacjach trudnych i kryzysowych.

Godziny pracy w roku szkolnym 2020/2021

  • Poniedziałek 8.50- 15.00
  • Wtorek 9.40-14.00
  • Środa 9.40- 12.40
  • Czwartek 8.50- 13.15
  • Piątek 8.50- 13.00

Absolwent

Sylwetka absolwenta Szkoły Zawodowej

Celem pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej Szkoły Zawodowej jest wykształcenie absolwentów, którzy na miarę swoich możliwości prezentują wystarczający poziom wiedzy, są samodzielni, kreatywni, obowiązkowi, systematyczni, pozytywnie myślący.

W zakresie nauczania przedmiotów ogólnokształcących uczeń:

  • Umie poprawnie wypowiadać się na określone tematy,
  • Dostrzega i rozumie zjawiska otaczającego świata,
  • Zna i przestrzega zasady ekologicznego sposobu bycia,
  • Posiada zasób wiadomości dotyczących własnego regionu i kraju,
  • Posiada podstawową wiedzę o Europie.

W zakresie wiadomości i umiejętności uczniowie wykazują się:

  • Znajomością i umiejętnością zastosowania różnych materiałów, narzędzi i urządzeń produkcyjnych w zakresie obranego zawodu,
  • Rzetelnością i odpowiedzialnością za pracę,
  • Dokładnością i cierpliwością,
  • Umiejętnością prawidłowej organizacji na swoim stanowisku pracy.

W zakresie wychowania uczeń:

  • Jest rozmiłowany w swoim zawodzie,
  • Jest dokładny i cierpliwy,
  • Posiada umiejętność współżycia w zespole,
  • Posiada nawyk samokontroli,
  • Posiada umiejętność pokonywania trudności,
  • Posiada ogólną kulturę zawodową.

Nasi uczniowie biorą aktywny udział w ogólnopolskich konkursach ?Najsprawniejszy w zawodzie? oraz ortograficznym i matematycznym. Corocznie zajmują na nich wysokie miejsca.

Misja szkoły

Nasze hasło to: ?Nasza szkoła jest cząstką ojczyzny?. Są to słowa pochodzące z hymnu szkolnego. Pragniemy, aby nas uczniowie mogli rozwijać się poprzez naukę, zabawę, pracę, a poprzez to stawać się pełnowartościowymi członkami społeczności szkolnej, lokalnej i narodowej.

Powyższy cel realizujemy poprzez:

  • Wzajemne uczenie się tolerancji, szczególnie wobec osób dotkniętych niepełnosprawnością,
  • Pielęgnowanie przyjaznej atmosfery dla wszystkich uczniów,
  • Stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju osobistego uczniów ( w wymiarze intelektualnym, psychicznym, społecznym, zdrowotnym, estetycznym, moralnym i duchowym),
  • Upowszechnienie w otoczeniu społecznym modelu naszej placówki jako efektywnego środowiska wychowawczego dla osób niepełnosprawnych.


Placówka nasza nastawiona jest w szczególności na pracę z uczniami, którzy:

  • na skutek obniżonej sprawności intelektualnej, psychicznej i fizycznej nie mogą w pełni rozwijać się w warunkach stwarzanych przez szkoły masowe,
  • przeżywają trudności dostosowawcze i wymagają w związku z tym specyficznego postępowania wychowawczego i dydaktycznego,
  • przeżywają trudności wynikające z dysfunkcji ich rodzin.

Misja naszej placówki określa cel istnienia w środowisku lokalnym.
W swojej misji Zespół Szkół Nr 3 odwołuje się do:

  • Czterdziestoletniej tradycji funkcjonowania placówki i modelu wypracowanego w tym okresie przez zespół nauczycielski i społeczność szkolną,
  • dorobku związanego z integracją jednostki niepełnosprawnej, pedagogów specjalnych, rodziców i pracodawców wokół problematyki związanej z kształceniem specjalnym oraz funkcjonowaniem ucznia niepełnosprawnego w społeczeństwie,
  • obowiązującej podstawy programowej kształcenia ogólnego.

Maria Grzegorzewska (1888-1967)

Poza przygotowaniem zawodowym człowieka, poza jego wykształceniem, najkorzystniejszą, najbardziej podstawową i decydującą wartością w jego życiu jest jego CZŁOWIECZEŃSTWO


Maria GrzegorzewskaMaria Grzegorzewska urodziła się 18 kwietnia 1888 r. we wsi Wołuczy. Ukończyła prywatną szkołę żeńską Pauliny Helwek w Warszawie. Studiowała nauki przyrodnicze na Uniwersytecie Jagiellońskim, pedagogikę w Brukseli, w Międzynarodowym Fakultecie Pedagogicznym kierowanym przez Józefę Joteyko, i psychologię na Sorbonie, gdzie w 1916 r. uzyskała tytuł doktora filozofii za rozprawę: Studium na temat rozwoju uczuć estetycznych - badania z zakresu estetyki eksperymentalnej przeprowadzone wśród uczniów szkół brukselskich. Po powrocie do Polski (1919 r.) pracowała w Ministerstwie Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego, zajmując się sprawami szkolnictwa specjalnego. W 1922 r. zorganizowała Instytut Pedagogiki Specjalnej w Warszawie i odtąd zajmowała się działalnością naukową z zakresu pedagogiki specjalnej, a także kształceniem nauczycieli. W latach 1930-1935 kierowała Państwowym Instytutem Nauczycielskim. W latach trzydziestych w polityce państwowej pojawiły się tendencje faszystowskie. Maria Grzegorzewska zostaje odwołana ze stanowiska dyrektorki Instytutu za tzw. działalność rozkładową. Wraz z nią z PIN odeszli m.in. Korczak, Elzenberg, Suchodolski, Zawieyski. POZA pracą dydaktyczną Grzegorzewska prowadziła działalność naukową i publicystyczną. Opracowała oryginalną metodę nauczania, która nosi nazwę "metody ośrodków pracy" i jest obecnie powszechnie stosowana w szkolnictwie specjalnym. Maria Grzegorzewska jako pierwsza w Polsce podjęła systematyczne badania nad zagadnieniami pedagogiki niepełnosprawnych, stworzyła jej podstawy. Wychodząc z założenia, że człowiek jest psychofizyczną jednością, wysunęła tezę całościowego ujęcia odchyleń od normy; rozwijała zagadnienia kompensacji w rewalidacji niepełnosprawnych (teoria dynamicznych układów strukturalnych). Szczególnie interesowały ją zagadnienia związane z tyflopedagogiką i tyflopsychologią, a także zagadnieniami pracy z osobami głuchoniewidomymi (głuchociemnymi), była m.in. naukową opiekunką rewalidacji głuchoniewidomej Krystyny Hryszkiewicz. Interesowała się problemami wszystkich subdyscyplin pedagogiki specjalnej. Wyniki tych prac znalazły uogólnienie w pierwszych polskich próbach pełnego wykładu na temat teorii i praktyki pracy z niepełnosprawnymi (Szkolnictwo specjalne, w: Encyklopedia wychowania, 1938 oraz Pedagogika lecznicza. Skrypt wykładów, 1952/1953). W latach 1958-1960 była profesorem w Katedrze Pedagogiki Specjalnej UW, pierwszej uniwersyteckiej katedrze pedagogiki specjalnej w Polsce, powołanej dla Niej ad personam.

OSIĄGNIĘCIA Marii Grzegorzewskiej w zakresie pedagogiki specjalnej są nie do przecenienia. Była pierwszą osobą w Polsce, która profesjonalnie zajęła się tą problematyką, uzyskując sukcesy zarówno w pracach teoretycznych, jak i praktycznych. Od 1924 r. aż do ostatnich dni swego życia redagowała czasopismo "Szkoła Specjalna". Za najistotniejsze swoje osiągnięcia uważała prace związane z kształceniem nauczycieli. Pracę nauczyciela - wychowawcy w szkole specjalnej traktowała jako pracę o szczególnej wartości. W Listach do młodego nauczyciela napisała: "Czy rozumiesz głębię słowa n a u c z y c i e l? Słowa, które kryje w sobie treść potrzeb życia ludzkiego". Przedstawiła w nich sylwetkę nauczyciela - dobrego Człowieka, bogatego wewnętrznie, osoby obdarzonej charyzmatem, zdolnościami empatycznymi, umiejętnością "współbrzmienia" ze swoimi podopiecznymi. O ile teoretyczne osiągnięcia Grzegorzewskiej mają już dzisiaj - co zrozumiałe - w dużej części wartość historyczną, to Jej przemyślenia na temat "nauczyciela doskonałego" są nadal aktualne. Wynika to z faktu, że Grzegorzewska sama była osobowością charyzmatyczną, wzorcem etycznym dla wielu ludzi.

DOMINUJĄCYM motywem Jej działalności i dewizą życia było: "Nie ma kaleki, jest człowiek". Uporczywie i bezkompromisowo walczyła o pełne prawo do nauki, do pracy i do szacunku osób upośledzonych. Przekonywała, że kalectwo nie pomniejsza wartości i godności człowieka.

GŁÓWNE jej publikacje to:

  • Psychologia niewidomych;
  • Listy do młodego nauczyciela;
  • Pedagogika lecznicza;
  • Skrypt wykładów;
  • Głuchociemni;
  • Psychologia niewidomych;
  • Analiza zjawiska kompensacji u głuchych i niewidomych.

ZMARŁA 7 maja 1967 r. ale to, co stworzyła, jest piękne, szlachetne, mądre i nigdy nie przeminie.

Kontakt

Kadra kierownicza Zespołu Szkół Nr 3 we Włocławku

Dyrektor naczelny
mgr Ewa Fol

Wicedyrektorzy

Dr Katarzyna Szeler
Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka, Przedszkole, Szkoła Podstawowa (klasy 1-3)

mgr Marzena Braszkiewicz
Szkoła Podstawowa (klasy 4-8)

mgr Agata Szulc 
Szkoła Branżowa I Stopnia, Szkoła Przysposabiająca do Pracy

Kierownik Warsztatów Szkolnych
mgr inż. Barbara Czubakowska

 GODZINY PRACY

poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 7.00 - 15.00

wtorek: 7.00 - 16.00


Dane kontaktowe:
Zespół Szkół Nr 3 we Włocławku
ul. Nowomiejska 21
87-800 Włocławek

tel.: +48 54 412 10 41
Fax: +48 54 4121041

Poczta elektroniczna: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

 SKARGI I WNIOSKI PRZYJMOWANE SĄ W SEKRETARIACIE SZKOŁY W GODZ.:

poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 8.00 - 15.00

wtorek: 8.00 - 16.00

 

Szkoła Przysposabiająca do Pracy - Informator

Kto może zostać uczniem SPP ?

młodzież, która ukończyła szkołę podstawową, posiada orzeczenie Poradni Psychologiczno ? Pedagogicznej o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym lub znacznym.

Jak długo trwa nauka w naszej szkole ?

Kształcenie przysposabiające do pracy trwa trzy lata i w zależności od specyficznych potrzeb i możliwości ucznia, cykl nauki może być wydłużony do 24 roku życia za zgodą rodziców/opiekunów prawnych.

Jakie są cele SPP ?

Kształcenie w naszej szkole ma na celu wyposażenie każdego ucznia w takie umiejętności i wiadomości, aby:

  • mógł w najpełniejszy sposób porozumiewać się z otoczeniem
  • zdobył maksymalną niezależność życiową w zakresie zaspokajania podstawowych potrzeb,
  • był zaradny w codziennym życiu,
  • mógł uczestniczyć w różnych formach życia społecznego,
  • przestrzegał ogólnie przyjętych norm na równi z innymi, a jednocześnie zachował prawo do swojej inności,
  • rozumiał pracę jako celową aktywność na rzecz najbliższego środowiska społecznego.

Jak uczymy ?

Proces nauczania odbywa się poprzez kształcenie ogólne, które umożliwia utrwalenie i poszerzenie zakresu posiadanej wiedzy i nabywanie nowych umiejętności i przysposobienie do pracy czyli zajęć, których celem jest osiągniecie przez uczniów niezbędnych umiejętności i nawyków związanych z czynnością pracy.

Co zapewniamy ?

Szkoła dysponuje dobrze wyposażonymi pracowniami: gastronomicznymi, ślusarskimi, krawieckimi i nowoczesną pracownia komputerową przystosowaną dla uczniów SPP. Do dyspozycji uczniów jest doskonale wyposażona biblioteka szkolna, świetlica, sala gimnastyczna, siłownia oraz stołówka.

Pomoc dla ucznia!

prowadzimy pomoc dla ucznia w zakresie: rewalidacji, logopedii, psychologii, rehabilitacji ruchowej, socjoterapii, dogoterapii, felinoterapii, hortiterapii

Uczniowie otrzymują:

bezpłatny dostęp do podręczników i pomocy dydaktycznych, podstawową opiekę medyczną, możliwość korzystania z obiadów dla uczniów będących w trudnych warunkach materialnych. 
dziewczęta spoza miasta mogą mieć zapewnioną opiekę całodobową w Internacie Sióstr Orionistek. Dla chłopców istnieje możliwość zakwaterowania na terenie Włocławka

Wsparcie ze strony pedagoga!

szkoła wspiera ucznia i rodzica także w zakresie: pomocy materialnej i finansowej (MOPR, GOPS), ubiegania się o rentę inwalidzką, dla uczniów którzy ukończyli 18 lat, ubiegania się o stypendium szkolne, ubiegania się o inne świadczenia socjalne.

 

Organizujemy różne wycieczki, wyjazdy, np. Zielona Szkoła, wyjścia do kina, teatru, muzeów, itp.
Nasza szkoła korzysta z funduszy unijnych do realizowania projektów dla młodzieży

Zasady rekrutacji - wymagane dokumenty

  • orzeczenie Poradni Psychologiczno -  Pedagogicznej,
  • świadectwo ukończenia szkoły,
  • podanie o przyjęcie do SPP,
  • numer PESEL,
  • dwa zdjęcia.


Dokumenty należy złożyć osobiście na adres:
ul. Nowomiejska 21
87-800 Włocławek

kontakt telefoniczny

054 412 10 41

Szkoła Branżowa I Stopnia - Informator

Kto może zostać naszym uczniem ?

młodzież, która ukończyła szkołę podstawową, posiada orzeczenie z Poradni Psychologiczno? Pedagogicznej o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim lub będąca w normie intelektualnej, ale posiadająca orzeczenia o innym typie niepełnosprawności.

Jak długo trwa nauka w naszej szkole ?

kształcenie w Branżowej Szkole I Stopnia trwa trzy lata. Obowiązkowi szkolnemu podlegają uczniowie do 18 roku życia, jednak mogą kontynuować naukę do 24 roku życia-zgodnie z nowymi przepisami prawa oświatowego.

Jakie kierunki kształcenia oferujemy ?

Branżowa Szkoła I Stopnia kształci młodzież wg nowej podstawy programowej w trzyletnim cyklu nauki w następujących kierunkach:

  • kucharz
  • krawiec
  • piekarz
  • cukiernik
  • sprzedawca
  • ślusarz
  • pracownik pomocniczy obsługi hotelowe
  • ogrodnik
  • stolarz

W jaki sposób kończy się nauka w BSIS?

trzyletni cykl nauki kończy się egzaminem państwowym (nie jest on obowiązkowy). Każdy absolwent, który zakończy egzamin z wynikiem pozytywnym, otrzymuje tytuł robotnika wykwalifikowanego.

Co zapewniamy ?

szkoła dysponuje dobrze wyposażonymi pracowniami: gastronomicznymi, ślusarskimi, krawieckimi, w których odbywa się praktyczna nauka zawodu oraz dwiema nowoczesnymi pracowniami komputerowymi. Do dyspozycji uczniów jest doskonale wyposażona biblioteka szkolna, świetlica, sala gimnastyczna, siłownia oraz stołówka.

Pomoc dla ucznia!

prowadzimy pomoc dla ucznia w zakresie: rewalidacji, logopedii, psychologii, rehabilitacji ruchowej, socjoterapii, doradztwa zawodowego.

Uczniowie otrzymują:

bezpłatny dostęp do podręczników i pomocy dydaktycznych, podstawową opiekę medyczną, możliwość korzystania z obiadów dla uczniów będących w trudnych warunkach materialnych. 

dziewczęta spoza miasta mogą mieć zapewnioną opiekę całodobową w Internacie Sióstr Orionistek. Dla chłopców istnieje możliwość zakwaterowania na terenie Włocławka

 

Wsparcie ze strony pedagoga!

szkoła wspiera ucznia i rodzica także w zakresie: pomocy materialnej i finansowej (MOPS, GOPS), ubiegania się o rentę inwalidzką, dla uczniów którzy ukończyli 18 lat, ubiegania się o stypendium szkolne, ubiegania się o inne świadczenia socjalne.


Organizujemy różne wycieczki, wyjazdy, wyjścia do kina, teatru, muzeów, itp.
Nasza szkoła korzysta z funduszy unijnych do realizowania projektów dla młodzieży

 

Zasady rekrutacji - wymagane dokumenty

  • orzeczenie z Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej
  • świadectwo ukończenia szkoły
  • zaświadczenie OKE o wynikach sprawdzianu
  • podanie o przyjęcie do BSIS
  • zaświadczenie lekarskie (wydawane przez lekarza medycyny pracy) o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w wybranym zawodzie, a w przypadku zawodów: kucharz, piekarz, cukiernik, sprzedawca, pracownik pomocniczy obsługi hotelowej książeczka zdrowia z aktualnymi badaniami wymaganymi przez stację sanitarno-epidemiologiczną
  • numer PESEL
  • dwa zdjęcia


Dokumenty należy złożyć osobiście na adres:
ul. Nowomiejska 21
87-800 Włocławek

kontakt telefoniczny

054 412 10 41

Sprzedawca

Kierunek kształcenia zawodowego, skierowany do uczniów ostatnich klas gimnazjum, który przygotowuje uczniów do pracy na stanowisku sprzedawcy w różnego typu placówkach handlowych (detalicznych i hurtowych). W czasie procesu edukacji uczniowie zapoznają się ze strukturą organizacyjną handlowej. Poznają zasady prowadzenia działalności handlowej sklepu itp. Jest on wspierany dodatkowymi zajęciami rewalidacyjnymi. Praktyczna nauka zawodu będzie się odbywać w firmach prowadzących handel detaliczny lub hurtowy. Program nauczania będzie dostosowany do możliwości uczniów posiadających orzeczenia z Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej oraz odpowiednie badania lekarskie.